Linda G. Hill

Life in progress


Leave a comment

254. Scenes from the Second Seat on the Right

Note: Strong language

Saturday, May 12th, 8:00pm
Hillary (and Sean)

 

Hillary sits at the window. Sean takes the seat beside her.

Hillary: What do you want?

Sean: It’s not what I want. It’s what I got to offer. (pulls a baggie part way out of his pocket)

Hillary: Yeah, what’s the catch? Do I gotta sleep with you?

Sean: You don’t got to. You can if you want.

Hillary: May as well. What do I got to lose?

Sean: Your self-respect?

Hillary stares at him.

Sean: (laughing) Yeah I know. I’m a joker.

Hillary: You know what? You’re right. Go find someone else to fuck up.

Sean: Now now, don’t get all grumpy on me. I heard lover boy dumped you. You ain’t got a lot of choices.

Hillary: (shakes head) Right. I’m a fuckin’ loser. Get away before I infect you with my loser self.

Sean: (getting up) It’s your loss.

 

Next stop: Sunday, May 13th, 2:00pm

Click here to learn all about this series, how it works, and where to find your favourite characters.


Leave a comment

197. Scenes from the Second Seat on the Right

Note: Strong language

Friday, March 16th, 9:00pm
Hillary (and Sean)

 

Hillary sits at the window. Sean takes the seat beside her.

Sean: Hey.

Hillary: What?

Sean: I just said hey. Who pissed in your Rice Krispies this morning?

Hillary snorts.

Sean: You and lover boy break up?

Hillary: I’m not talking about him.

Sean: Ohhh, trouble in Paradi–

Hillary: (cuts him off) Wanna get fucked up?

Sean: Sure.

Hillary: Good. I got the dope. Just promise me you’re not gonna talk about that fuckhead, and you might get more then just dope.

Sean pretends to zip his lips shut.

Hillary: (regards him silently for a moment) I think I like you this way.

Sean: You know me. Anything for a blow job.

Hillary: (turns to the window) Never mind.

 

Next stop: Saturday, March 17th, 10:00am

Click here to learn all about this series, how it works, and where to find your favourite characters.


1 Comment

186. Scenes from the Second Seat on the Right

Monday, March 5th, 6:00pm
Hillary (and Drommen)

 

Hillary sits at the window. Drommen takes the seat beside her.

Hillary: Hey.

Drommen: Hi there. Sorry I couldn’t make it the other night. My sister needed me.

Hillary: That’s okay.

Drommen: Are you busy tonight?

Hillary: (sits up straight) No.

Drommen: Still got that weed?

Hillary: (smiles) Yeah.

Drommen: I’d invite you back to my place, but we’d be alone. I’ll understand if you’re not comfortable with that.

Hillary: No! No that’s fine. Sooo … what does it do to you anyway? (bats eyelashes) You said you’d tell me when I’m nineteen …

Drommen: (grins) I could show you right now if you’d like.

A man steps up and taps Drommen on the shoulder.

Man: That’s enough, Sir. I’m going to have to ask you to come with us.

Drommen: … but I was just going to …

Man: Ma’am, is this the man you were telling us about?

Hillary: No! It’s another guy!

Man: You don’t have to be afraid to tell me. If this is him …

Hillary: It’s not! It’s another guy who kinda looks like him. The other guy has a mole!

Drommen: Look, if I could just show you what I was …

Man: There’s no need for that, Sir. If you’d just come peaceably.

Hillary: No! Don’t take him! He’s not the one!

Man: You’re not the only one to identify him. I’m sorry.

Hillary: Jake–

Drommen: It’s okay. You have other things to worry about. I’ll see you later.

The undercover cop leads Drommen to the door.

Hillary: (calling to Drommen) I’ll be waiting for you, Jake!

 

Next stop: Tuesday, March 6th, 7:00pm

Click here to learn all about this series, how it works, and where to find your favourite characters.


Leave a comment

181. Scenes from the Second Seat on the Right

Wednesday, February 28th, 8:00pm
Drommen (and Hillary)

 

Drommen sits at the window. Hillary takes the seat beside him.

Hillary: Hey Jake!

Drommen: Hey, Jessica, how are you?

Hillary: Great! Tomorrow’s my nineteenth birthday.

Drommen: Wow. Well, happy birthday!

Hillary: (pulls a baggie part-way out of her pocket) Wanna celebrate?

Drommen: (frowns) I have to get home. My sister needs me.

Hillary: (puts baggie away) Oh.

Drommen: But thanks for the offer.

Hillary: Yeah, no problem.

Drommen: Do you have anything special planned for your birthday?

Hillary: Nah.

Drommen: That’s too bad.

Hillary: You gonna be around tomorrow?

Drommen: I don’t know. But if I am …

Hillary: (smiles) I’ll save you some just in case.

Drommen: I have to warn you, that stuff … does things to me.

Hillary: Like what?

Drommen: I’m afraid you’re about four hours too young for an answer to that question.

Hillary grins.

 

Next stop: Thursday, March 1st, 4:00pm

Click here to learn all about this series, how it works, and where to find your favourite characters.


Leave a comment

177. Scenes from the Second Seat on the Right

Note: Strong language

Saturday, February 24th, 7:00pm
Hillary and Sean

 

Hillary: I was so fucked up yesterday when I left your place.

Sean: Yeah, that was some good shit. I can get some more.

Hillary: Can I buy it off you?

Sean: Fuck no. Why?

Hillary: Oh, nothin’.

Sean: You want to smoke that guy up that you meet on the bus.

Hillary: (crosses arms) No I don’t.

Sean: Yes you do. I don’t know what you see in that creepy old perv.

Hillary: He’s not creepy or old or a perv!

Sean: Oh fuck, girl, you got it bad.

Hillary snorts and looks out the window.

Sean: Okay, fine. I’ll let you have some. But I he’s gonna say no.

Hillary: No he won’t.

Sean: HA! I knew it! I fuckin’ knew it!

Hillary: (mumbles) Asshole.

 

Next stop: Sunday, February 25th, 10:00am

Click here to learn all about this series, how it works, and where to find your favourite characters.


10 Comments

134. Scenes from the Second Seat on the Right

Friday, January 12th, 8:00pm
Gargoyle #1 and Gargoyle #2

 

Gargoyle #1: Hey, do you want to get stoned?

Gargoyle #2: I already am.

 

Next stop: Saturday, January 13th, 8:00pm

Click here to learn all about this series, how it works, and where to find your favourite characters.


13 Comments

5. Scenes from the Second Seat on the Right

NOTE: Strong language, drug use.*

Tuesday, September 5th, 6:00pm
Sean (and Hillary)

 

Sean: (looks out window) Holy shit, man, did you see that? (glances over at Hillary in the seat across the aisle) Come and see this, seriously!

Hillary crosses the aisle and kneels beside Sean to look out the window.

Sean: That car just totally T-boned that other car.

Hillary: (whispers) Holy shit.

Sean: That was awesome.

Hillary: Huh.

Hillary backs toward the aisle.

Sean: Hey, I’m going to a party, wanna go?

Hillary: (sits beside Sean) Where is it?

Sean: In my fucking pants!

Hillary starts to get up.

Sean: No, wait, I’m kidding. It’s at a friend’s place. Hey aren’t you that girl in school? The one whose locker got burned for drugs last week?

Hillary: (sitting) They weren’t mine.

Sean: Riiiiight. I’m Sean. You’re Hillary, right?

Hillary: (nods) Whose house is the party at? Maybe I know him.

Sean: Her. It’s a her. She’s my girlfriend, but I think she’d like you.

Hillary stares at him.

Sean: She’s fucking great in bed.

Hillary continues to stare.

Sean: What? You fuckin’ in or not?

Hillary: Got any dope?

 

Next stop: Wednesday, September 6th, 7:00pm

Click here to learn all about this series, how it works, and where to find your favourite characters.