Life in progress


Leave a comment

357. Scenes from the Second Seat on the Right

Thursday, August 23rd, 5:00pm
Sandi (and Candice)

 

Sandi sits at the window. Candice takes the seat beside her.

Sandi: Hey there!

Candice: Hi!

Sandi: I heard about your big news! Congratulations!

Candice: Yep. Getting married, going back to school. It’s like I’m growing up.

Sandi: I won’t be with Madame very much longer either.

Candice: Oh no?

Sandi: (smiles) Jeff and I are having a baby.

Candice: Oh my God! (hugs her) That’s wonderful!

Sandi: Yeah. Can’t exactly whip guys when I’ve got a baby bulge. And anyway, Jeff’s looking for a job out of province, so we’ll be moving soon. I hope.

Candice: Is the church going to take him back?

Sandi: I think so.

Candice: I hope you’re not leaving too soon. I was hoping you’d be my maid of honour.

Sandi: I’d love that! Who’s Justin’s best man going to be?

Candice: (shrugs) A friend of his from Calgary. Jimmy. Haven’t met him yet.

Sandi: I wonder what Madame’s going to do without us.

Candice: She’s been interviewing people. I think she’s going to go with someone named Andrea. Apparently, she’s got more energy than the two of us put together.

 

Next stop: Friday, August 24th, 7:00pm

Click here to learn all about this series, how it works, and where to find your favourite characters.


2 Comments

225. Scenes from the Second Seat on the Right

Friday, April 13th, 5:00pm
Candice (and Justin)

 

Candice sits at the window. Justin takes the seat beside her.

Candice: Hey loverboy, long time no see.

Justin: Yeah, I’ve been working on getting out of my contract with Mr. Splin … that guy I was working for.

Candice: You free now then?

Justin: Just about.

Candice: Great. Madam’s looking for a bouncer at the dungeon. You interested?

Justin: Do you think she’d hire me, me being a client and all?

Candice: I don’t see why not. You might have to stop being a client though.

Justin frowns.

Candice: (smiles) I can take care of you privately if you like.

Justin: (smiles back) When can I start?

 

Next stop: Saturday, April 14th, 3:00pm

Click here to learn all about this series, how it works, and where to find your favourite characters.


2 Comments

190. Scenes from the Second Seat on the Right

Friday, March 9th, 4:00pm
Sandi and Candice (and Dale)

 

Candice sits at the window, Sandi in the aisle seat. Dale takes the seat across the aisle.

Dale: (to Sandi) Hey, I haven’t seen you in a while.

Sandi: Hi.

Dale: What’s new?

Sandi: Not much. I got married a few months ago.

Dale: That’s great! Congratulations.

Sandi: What about you?

Dale: Oh you know. Wife left me.

Sandi: That’s too bad …

Dale: (waves hand) It happens. (holds up a leash) And then my dog.

Sandi: Left you?

Dale: Just got hit by a bus. Yesterday.

Sandi: Oh no!

Dale: Yeah. I’m taking the leash to give it to a friend.

Sandi: I’m so sorry for all your troubles.

Dale: Thanks. (looks up) This is my stop. Nice to see you again.

Sandi: You too.

Dale gets off the bus.

Candice: Who was that?

Sandi: I haven’t got a clue.

 

Next stop: Saturday, March 10th, 9:00pm

Click here to learn all about this series, how it works, and where to find your favourite characters.


Leave a comment

164. Scenes from the Second Seat on the Right

Sunday, February 11th 1:00 1:20pm
Candice and Sandi

 

Candice: I can’t believe Madam called us in to work a double shift.

Sandi: We knew after the third movie came out the dungeon would get busier again.

Candice: (sighs) Yeah. Oh well. My favourite new client is coming in tonight.

Sandi: Justin?

Candice nods happily.

Sandi: Really like him, do you?

Candice: Kinda.

Sandi: I’m happy for you.

Candice: Thanks. So what’s going on with the preacher these days? Not working yet?

Sandi: Nope.

Candice: I’m surprised he hasn’t asked you to quit. Or have you brought him over to the dark side?

Sandi: (snorts) Whichever, I just wish he’d decide what he wants to do. I don’t mind being the breadwinner ‘n’ all, but he’s been miserable sitting around doing nothing ever since we got married.

Candice: Tell him to get involved with a group for wayward souls. God knows we get enough of those at work.

Sandi: The scared and the curious.

Candice: And now the Ana-wannabes.

Sandi: (rolls eyes) Yep. You may have something there.

 

Next stop: Monday, February 12th 5:00pm

Click here to learn all about this series, how it works, and where to find your favourite characters.


6 Comments

145. Scenes from the Second Seat on the Right

Tuesday, January 23rd, 7:00pm
Candice (and Justin)

 

Candice sits at the window. Justin takes the seat beside her.

Justin: Hey, don’t I know you from somewhere?

Candice: Maybe.

Justin: Yeah, from that place there.

Candice: I go a lot of places.

Justin: Yeah, it’s … (puts his hands over his face) Ugh. I can’t do this anymore.

Candice: Do what?

Justin: I’m working for this guy who uses me to swindle money out of women. I just … can’t. Sure, they get a lot of pleasure out of it by the time I’m through with them. But it’s just not fair.

Candice: (pats his knee) There, there. I understand.

Justin: You do?

Candice: I kind of do the same thing.

Justin: (speaks an octave higher) You do?

Candice: (nods) Mmhm.

Justin: Huh.

Candice: Listen, just how bad do you feel about what you’ve done?

Justin: Pretty bad.

Candice: Bad enough that you’d like to be punished?

Justin: (smiles shyly) Kinda.

Candice: (grins) In that case, have I got a treat for you.

 

Next stop: Wednesday, January 24th, 5:00pm

Click here to learn all about this series, how it works, and where to find your favourite characters.


4 Comments

78. Scenes from the Second Seat on the Right

Friday, November 17th, 7:00pm
Candice and Sandi

 

Candice: I can’t believe you’re coming back to work.

Sandi: Yeah, hell, I’ve got to make a living, right?

Candice: Doesn’t the preacher make enough?

Sandi: Jeff’s suspended from work.

Candice: (looking shocked) Because you guys got married?

Sandi: Yep. Apparently him marrying someone who worked in a dungeon is too much for the church to handle.

Candice: So what is he gonna do?

Sandi: Take it to the higher-up.

Candice: You mean …

Sandi: Yep, the big guy himself.

Candice: Damn.

Sandi: Let’s hope not.

 

Next stop: Saturday, November 18th, 8:00pm

Click here to learn all about this series, how it works, and where to find your favourite characters.


1 Comment

43. Scenes from the Second Seat on the Right

Note: Adult theme.

Friday, October 13th, 9:00pm
Drommen (and Candice)

 

Drommen sits at the window. Candice takes the seat beside him.

Drommen: (smiles) Hello.

Candice: Hi.

Drommen: Nice night out.

Candice: Yep.

Drommen: Mind if I masturbate?

Candice: Go for it.

Drommen: (raises eyebrows) Seriously?

Candice: Go right ahead. But don’t expect me to watch.

Drommen: (frowns) You won’t watch? Why not?

Candice: Okay, fine. But it’ll cost you.

Drommen: How much?

Candice: (regards him closely) You’re a good-looking guy. Fifty bucks.

Drommen: Are you a prostitute?

Candice: Nope.

Drommen: Then how can you charge me fifty bucks?

Candice: How can you ask me in the first place?

Drommen snorts and slouches in his seat, crossing his arms over his chest.

 

 

Next stop: Saturday, October 14th, 8:00pm

Click here to learn all about this series, how it works, and where to find your favourite characters.